VRS Nedir? VRS Temel Tanımı | Değişken Oranlı Gölgelendirme
VRS Nedir? VRS Temel Tanımı | Değişken Oranlı Gölgelendirme
Değişken hız gölgeleme (VRS) tarafından kullanılan render tekniğinin bir türüdür Nvidia ekran kartları Turing mimarisi (RTX 20 serisi ve GTX 16 serisi kartları) ve dayalı Intel'in Gen11 grafik mimarisi geldi, dizüstü bilgisayarlar aracılığıyla bu yıl Intel'in 10nm Ice Lake CPU'lar . VRS'nin amacı, GPU'nun görüntünün farklı bölümlerini oluşturmak için aynı çerçeve içinde değişen miktarlarda işlem gücü kullanmasına izin vererek performansı artırmaktır. VRS ile bir GPU , bir görüntünün daha karmaşık bölümleri için tam gölgeleme işleme gücünü ve görüntünün daha basit bölümleri için daha az gücü kullanabilir. VRS, teknolojiyi desteklemek için geliştirilen oyunlar ve yazılımlarla çalışır ve söz konusu programları çalıştırmak için kullanılan GPU'ya daha az talep getirir.
Piyasada VRS'yi destekleyen AMD grafik kartları yok , ancak Şubat ayında keşfedilen bir patent bunun sonunda değişebileceğini gösteriyor.
Aşağıda, VRS'nin açık olmasıyla VRS'nin kapalı olması arasındaki görsel ve performans farklılıklarını gösteren 3DMark'tan bir video bulunmaktadır.
VRS Nasıl Çalışır?
GPU'ların, görsel özelliklerini dikte etmek için her birine bir piksel atanan piksel gölgelendiricileri adı verilen bir bileşeni vardır. Daha fazla ayrıntı, daha fazla grafik gücü gerektirir ve bunun tersi de geçerlidir.VRS, bir piksel gölgelendirici işleminin etkileyebileceği piksel sayısını değiştirir. Sonuç olarak, tam olarak 16 x 16 piksellik bir alan olan tüm piksel alanına bir piksel gölgelendirici işlemi uygulanabilir. Bu, geliştiricilerin çerçevenin uygun alanlarındaki görsel doğruluğu azaltabileceği anlamına gelir, böylece bir PC'nin grafik kartında daha az talepkar olur. Bu, kare hızlarını artırabilir ve alt uç GPU'ların VRS olmadan olduğundan daha iyi bir oyun çalıştırmasına izin verebilir.
VRS, PC'niz bir sanal gerçeklik (VR) başlığına güç verirken de işe yarar . Geliştiriciler, kulaklığın ekranında görünmeyecek pikselleri oluşturmak yerine VRS'yi uygulayabilir, böylece GPU yalnızca kulaklığın ekranında görülebilecek alanları daha yakından işleyecektir.
VRS, Microsoft'un 2D ve 3D grafikler, video işleme ve ses oynatma için bir PC bileşenleri ile iletişim kuran bir API grubu (uygulama programlama arabirimleri) olan DirectX 12 tarafından desteklenir. Ayrıca eski DirectX 11, OpenGL ve Vulkan ile de çalışır. Nvidia, VRS'yi Unreal Engine ve Unity ile entegre etmek için çalıştığını söylüyor.
Hiç yorum yok